Korisničko ime      Lozinka

Nemaš nalog? Registruj se

Profil

Opšte informacije

Ime i prezime

Dragoslav Husar

Godina rođenja

1951.god. u Novom Sadu

Član udruženja

ULUV-a

Kao trece dete u porodici od oca Karla i majke Terezije Husar rodjen je 24.09.1951.god. u Novom Sadu. Svoje detinjstvo i decacke dane vezuje za Tuzlu i Kraljevo gde otkriva zelju za slikanjem ohrabrivan svojom profesorkom likovnog vaspitanja. Njegova priroda odvodi ga u Banja Luku gde upisuje vojnu skolu. Zelja za slikanjem ga ne napusta vec vremenom jaca. Znatizelju koju je nosio u sebi i novi izazovi pretvarali su Husara ponekad u pravog nomada. Kao profesionalni vozac teskih tereta pod belgiskom zastavom proputovao je Evropu i Aziju. Lepota i raznolikost predela cesto bivaju pretocena u njegovim akvarelima. Od nikoga poducavan, potpuno samouk, cist do kraja i licno svoj, uspeo je da izgradi svoj svet akvarela. 

   Dugi niz godina je clan ULUV-a. Imao je mnogobrojne samostalne i grupne izlozbe. Kao samostalni i slobodan umetnik, svoj slikarski zivot zivi sa svojom Oljom u Pancevu, beskrajno odan vojvodjanskim ravnicama, druzenjima po kolonijama, Tamisu, prijateljima, dobrim tamburasima i akvarelima.

"Sjaj podneblja" akvareli Dragoslava Husara

Izuzetan je spoj galeriste Peđe Aćimovića i slikara Dragoslava Husara. Dugogodišnje prijateljstvo, učešće na slikaraskim kolonijama, zajednički projekti i dočasno obilaženje Svete Gore iznedrili su u galeriji A izložbu "Sjaj podneblja".

Slikarstvo akvarela Dragoslava Husara tradicijonalističko je u postupku. Sa klasičnom jednostavnošću ostvaruje se njegov stvaralački čin i umetnički opus. Kao velika tema akvarelista pejzaž ostaje Husarov osnovni izbor. Ostvaren je intimno i duboko proživljen u dijalogu sa prirodom. Nastaje studiozno, izvesno faktografski, na osnovu skica, ali istovremeno transponovan sopstvenim isčitavanjem teme. Kao strastveni posmatrač predela Husar motive opservira kroz atmosferu i ekspresiju koju tvore godišnja doba. Istovremeno su to i stanja čovekove duše, razmišljanja i sopstveni doživljaj. U svedenim kompozicijama predela ljudska figura je izoštrena. Čovek je samo posmatrač, emocionalno prisutan s one strane staklene barijere koja čuva delikatnost i osetljivost akvarela. Prozračnost i svežina pigmenta, razlivenost, intenzitet i širina poteza, svetlost koja izbija iz lazurnosti, stapanje sa neislikanom akvarelhartijom doprinose da ovaj umetnik izgrađuje potpuno osobenulirsku poetiku. Samostalno likovno formiran, slikajući već više od četiri decenije, vibrantno i senzibilno, sa lakoćom izliva na papir čudesan sjaj podneblja i dar sopstvene energije.

Akvareli nastali poslednjih godina, često velikog formata, otkrivaju izlivene rukavce sa Dunava, močvarne okoliše ili jednostavnu i zastašujuću lepotu strmih đerdapskih useka. Tu su snegoviti zaseoci, ledenim potezima zarobljena teška neba, močvarna okolina Morave, predeli sa Ibra. Zimska izmaglica svetlosti koja izbija iz prozračnosti, široki ovlaš izvedeni potezi četkom, pokreti vetra i površine vode. Okolina Kraljeva, Cvetke, Lađevci i Adrane zapisi su akvarelom izduženih formata. Crtež jedva daje naznake belini krovova ili silueti crkvice, dok iz četkice zamočene u boje prolećnih trava izviruju siluetom nagovešteni drevni spomenici krajputaši. U jesen 2006. godine nastaje ciklus zapisa sa Svete Gore Atonske zadivljenih poteza pred Simono Petrom, karejskim crkvama i pirgom Svete Ane. I ponovo svuda je svetlost, orkestrira i probija se među oblacima, dolazi sa pokretima vetra u izmaglici.


Milena Veinović
istoričar umetnosti




Zapisi o Dragoslavu Husaru

Izgleda da je Dragoslav Husar vrlo rano, još kao dečak, pokazao izuzetnu obdarenost za crtež i slikanje vodenim bojama. Potome ne bih ga nazvao samoukim, niti autodidaktom u slikarstvu, već samorodnim stvaraocem. Realnost života, koja skoro nikad nije u skladu sa željama, uskratila mu je akademsko usavršavanje. Ne znam da li mu je to donelo više sreće nego što je bio darovit. Tek kada je završio svoje društvene i profesionalne obaveze krenuo je, kao kakav Aristotelov učenik, da se usavršava umetnosti slikanja u prirodi. Doista, među retkim osvedočenim akvarelistima sve je manje onih koji rade u pleneru, u neposrednom kontaktu sa prirodom, kao što to čini Dragoslav Husar.

Ovaj neumorni putnik, privučen atmosferom i svetlima svog podneblja, radeći skoro bez daha, iskazao se vrlo brzo kao osetljiv slikar pejzaža. U ambijentu nije inspirisan faktografskim viđenjem, više je to asocijativna moć prizora, koji interpretira svojim imaginarnim doživljajem, svestan da susreti sa prirodom obogaćuju u slikaru oči za jedan njegov svet. Pored osećanja za kadriranje i uvek povišeni ugao gledanja odnegovao je svu lepotu u nedorečenosti prostora, onu efektnu privlačnost ostavljanja beline sa skoro nepostojećom linijom horizonta, stvarajući viziju univerzalne harmonije neba i predela. Njegov realizam ne podleže lepoti zavičaja na sladunjav, dopadljiv način, ne podilazi malograđanskom ukusu, - sve je kod njega dato u zanosnom brišućem letu nad rekama, zaseocima, šumarcima i proplancima, čije je ishodište u praznini nebeske prašine.

Kao saputnik imao sam priliku da ga gledam kako se pod crnim šeširom, mašući širokim četkama, kao kakav  dirigent u žitnom polju, bori sa razlivenom bojom da ono što je nevidljivo učini vidljivim. Osećao sam da je u tom hrvanju i borenju sadržana suština njegovog života i njegove umetnosti, njena lepota, njena snaga, njena istina i plemenitost.


Dragomir Todorović
istoričar umetnosti

                                          IZLOZBA  AKVARELA  " SJAJ PODNEBLJA "DRAGOSLAVA  HUSARA

 

                                                            OTVORENA 07.06.2009.GOD.

 

 

Пеђа Аћимовић

Галерија Kralja Mihajla Zetskog

11273 Београд - Батајница

Телефони: 063/870 40 36, 065/848 00 88

е-mail: zmajbat@eunet.yu

www.galerija-a.com

 

 

 

 

 

Пеђа Аћимовић

Галерија Kralja Mihajla Zetskog

11273 Београд - Батајница

Телефони: 063/870 40 36, 065/848 00 88

е-mail: zmajbat@eunet.yu

www.galerija-a.com