Korisničko ime      Lozinka

Nemaš nalog? Registruj se

Profil

Opšte informacije

Ime i prezime

Ana Ivic

Godina rođenja

1977.god.

Fakultet

Likovnih umetnosti - Beograd

Član udruženja

ULUV-a i ULUS-a

Rodjena je 1977.god. Gimnaziju je zavrsila u Krusevcu 1996.god. Diplomirala je na Fakultetu likovnih umetnosti u Beogradu 2005.god. Clan ULUV-a i ULUS-a Ovo je njena cetvrta samostalna izlozba , treca sa nazivom HLEBA I IGARA - predhodne su odrzane u Pancevu i Novom Sadu. Putujuci karakter izlozbe istice njen karnevalski koncept i ljudima u raznim gradovima nudi zastrasujuce prizore za razonodu i zabavu.

Predstavljene slike i crtezi obuhvataju period od 2003.god. do 2009.god. Prvi radovi na temu OKUPLJANJA , koja se vremenom izdvojila kao dominantna, nastala su u tehnici na papiru kao brze i ekspresivne studije istog prizora okupljenih ljudi. Kasniji crtezi i slike su osmisljenije razrade iste samonametnute teme.

Iako na predstavljenim radovima figura koja kao da je deo neke ikonografije, a okupljeni ljudi sugerisu naraciju, ovim crtezima i slikama se ne zeli ispricati neka konkretna prica. Ipak , asocijacija sa Ciklusima iz ranorenesansnih crkava ( istaknuta ponavljanjem prizora pogubljenja sa male slike na drvetu iz Urbina ranorenesansnog slikara Paola Uccella ), kojima je primarna uloga bila da kao "propagandni filmovi" saopste nedvosmislenu i "jednu ispravnu" poruku, je i vise nego pozeljna. Ta asocijacija je prvi putokaz u razumevanju koncepta koji je povezao sve radove u celinu objedinjenu naslovom "Hleba i igara".Sugerisana narativnost, gomilanje likova koji kao da su deo neke epske sage sa visim smislom i renesansna atmosfera namerni su, jer svaka narativnost, epski heroizam i zastrasivanje svojstveni Ciklusima iz humanizma opterecene renesanse zele ismejati, a to je ucinjeno svodjenjem ucesnika "Okupljanja" na izdizajnirani znak, ne mnogo razlicit od likova iz stripa ili crtanih filmova ( istaknuto crtezom, odsustvom modelovanja, intenzivnim bojama i nizanjem kadrova), kojima ti mediji oduzimaju samoproklamovanu uzvisenost, cine ih predmetom sale.

Okupljanja su pokrenula i pitanja identiteta - u grupi ga pojedinac gubi.Kada je rec o zlocinu i pocinilac i zrtva su obezliceni ( rulja , masovne grobnice...), ali  kada se savremenim metodama njihov identitet potvrdi - rezultat je neoboriv i svi ucesnici dobijaju ime i prezime, lice. Pitanje identiteta je istaknuto Atoportretom, kao i mogucnoscu poistovecivanja sa nekim "likom" iz slika i crteza, odnosno sa vremenom i mestom u kom posetilac izlozbe zivi.

                                                                                                         Ana Ivic